Szanujemy Twoją prywatność. Nie nawidzimy SPAMU tak jak Ty i nie robimy tego w trosce o jak najlepsze relacje z Tobą. Tworzenie konta oznacza, że odpowiadają Ci Warunki korzystania z usługi ,firmy Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z plików cookie.


Taktyki zaangażowania na Facebook, które musisz wypróbować


0

0

4 min


Jak pewnie wiesz w świecie mediów społecznościowych każdy drobny szczegół ma znaczenie. Zaangażowanie w social mediach jest jedną z tych rzeczy, której nie można przeoczyć, zwłaszcza na Facebooku. Jest to bowiem najczęściej używaną platforma więc nie mam wątpliwości, że chcesz by Twoja firma tam zaistniała, a posty budziły zaangażowanie obecnych i nowych klientów.

1.Bądź widzialny

Opublikowanie wiadomości z aspektem wizualnym takim jak zdjęcie, czy grafika/ infografika przyciągnie uwagę odbiorcy, który będzie przewijał swojego walla na Facebooku zdecydowanie bardziej, niż sam tekst. Jak się pewnie domyślasz publikowanie treści, które zawierają wideo będą mieć jeszcze większą siłę przyciągania niżeli zdjęcie, dlatego tak ważne jest by Twoje posty były urozmaicone i byś odważył się opublikować jakiś materiał wideo.

2. Publikuj samodzielne grafiki, aby dzielić się krótkimi wskazówkami

Samodzielna grafika to obraz, który sam w sobie daje użyteczne informacje bez potrzeby ponownego łączenia się z inną platformą lub stroną poprzez link.

Ciekawe jest to, że posty z zdjęciami i tekstem mają takie same oddziaływanie, jak te w których umieszczamy grafikę z treścią. Możesz bardzo łatwo stworzyć ją w naszym kreatorze na ilustria. Wykaż się swoją kreatywnością i spraw, by Twoje posty były oryginalne i przyciągały wzrok.

Oprócz naszej platformy możesz również wykorzystać kreatory na tych stronach :

Canva , Photoshop, Piktochart

3. Pokaż osobowość swojej marki

Każda treść zamieszczana na Facebooku powinna przedstawiać osobowość Twojej firmy. Najlepszym sposobem na zaprezentowanie tego jest udostępnianie zdjęć Twojego zespołu lub zdjęć z biura. Poinformuj odbiorców, że nie jesteś robotem, ale prawdziwą osobą, masz współpracowników, których lubisz, z którymi świetnie Ci się pracuje, a do tego macie całkiem fajne biuro. Daj się poznać !

4. Używaj Facebook Live do 3x dłuższego oglądania

Jak już wspomniałam publikowanie filmów na Facebooku w rzeczywistości zwiększa zaangażowanie. Coś jeszcze potężniejszego niż filmy na Facebooku, to Facebook Live.

Badania pokazują, że ludzie spędzają 3x dłużej czas oglądając wideo, które jest na żywo w porównaniu do tego, które zostało wcześniej nagrane. Korzystaj z Facebooka Live, aby dzielić się wskazówkami, dawać prezentacje lub po prostu podziękować za coś swoim odbiorcom.

5. Utwórz grupę użytkowników Facebooka dla maksymalnego zaangażowania

Czy twoja publiczność ma często pytania? Czy masz super fanów? Jeśli tak, utworzenie grupy użytkowników Facebooka dla Twojej firmy może być korzystne.

Poinformuj odbiorców, że utworzyłeś grupę użytkowników Facebooka. W ten sposób najbardziej zaangażowani fani będą mogli dołączyć i przedyskutować Twój produkt z innymi użytkownikami. Upewnij się, że regularnie sprawdzasz stronę grupy. Możesz nawet traktować grupę użytkowników jak klub VIP, w którym członkowie otrzymują ekskluzywne informacje o funkcjach przed ich uruchomieniem.

6. Przypnij post na samej górze swojego profil

Przypinanie postów na Facebooku spowoduje wyświetlenie wybranego posta na górze strony, bez względu na to, jak dawno temu został zamieszczony na Twojej stronie. W ten sposób ten konkretny post otrzyma wysoką widoczność, gdy osoby odwiedzą Twoją stronę na Facebooku.

7. Utwórz reklamy na Facebooku

Najlepszym sposobem na dotarcie do odpowiednich odbiorców dla Twojej firmy są reklamy na Facebooku. Musisz wydawać pieniądze, aby zarabiać pieniądze. Reklamy na Facebooku to gwarantowany sposób dotarcia do większej liczby osób i zaangażowania na swoją stronę.

8. Napędzaj ruch z innych serwisów społecznościowych

Czy Twoja firma jest na Twitterze? Co powiesz na LinkedIn? Może nawet Instagram?

Są szanse, że Twoja firma jest na więcej niż jednym kanale społecznościowym. Korzystaj z tych witryn jako bramy, aby przyciągnąć odbiorców do swojego profilu na Facebooku. Na przykład, gdy Twoi obserwatorzy na Twitterze wspominają o Twojej firmie, możesz od czasu do czasu odpowiedzieć, zachęcając ich do sprawdzenia swojej strony na Facebooku.

9. Dodaj przycisk CTA, aby zwiększyć promocję

Chcesz promować swoją stronę? Czy nowy film? Facebook oferuje kilka różnych przycisków wezwania do działania (call to action), które możesz dodać bezpośrednio do zdjęcia na okładce, w tym:

Zarezerwuj teraz

Skontaktuj się z nami

Użyj aplikacji

Graj w grę

Kupuj teraz

Zapisz się

Obejrzyj wideo

10. Dołącz do grup na Facebooku w swojej branży

Mówiłam o tworzeniu strony grupy użytkowników Facebooka dla własnej firmy, ale co z uczestnictwem w innych grupach?

Uczestnictwo w grupach na Facebooku umożliwia udzielanie przydatnych i pouczających porad lub rozpoczęcie odpowiednich dyskusji, które mogą pomóc w wzbudzeniu zainteresowania Twoją marką. Wyszukaj inne marki w swojej branży i sprawdź, czy mają stronę grupową, a następnie po prostu do niej dołącz.

11. Utwórz wydarzenie za pośrednictwem swojej strony na Facebooku

Tworzenie i hosting wydarzeń na Facebooku to coś, o czym często się zapomina, ale świetnie nadaje się do zaangażowania. Zamiast aktualizować post o nadchodzącym wydarzeniu, stwórz dla niego wydarzenie na Facebooku. To jak zaproszenie na ekskluzywną imprezę, chyba że chcesz by wszyscy zostali zaproszeni.

Komentarze ( 0 )