Szanujemy Twoją prywatność. Nie nawidzimy SPAMU tak jak Ty i nie robimy tego w trosce o jak najlepsze relacje z Tobą. Tworzenie konta oznacza, że odpowiadają Ci Warunki korzystania z usługi ,firmy Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z plików cookie.


Jak pisać dobre teksty pod SEO?


0

0

3 min


Jeśli pisaniem tekstów zarabiasz na chleb, zapewne spotykasz dwa rodzaje klientów: tych, którzy uważają, że trzeba pisać teksty maksymalnie SEO friendly i tych, dla których najważniejsza będzie wartościowa treść napisana poprawną polszczyzną.

Być może już udało ci się wypracować balans między tymi dwoma podejściami. Ale może dopiero szukasz odpowiedzi jak pisać, by twoje teksty były wartościowe i jednocześnie świetnie się pozycjonowały? Ten tekst jest dla Ciebie!


Co to jest tekst SEO friendly?

Tekst SEO friendly to tekst naszpikowany odpowiednimi frazami kluczowymi, odpowiedzialnymi za dobre pozycjonowanie. Dobrze napisane teksty pod SEO poprzedzone są riserczem. 

Przyjmijmy, że Twój klient prowadzący pizzerię chce, byś stworzył tekst na bloga na temat calzone, ponieważ chce poszerzyć o to danie swoje menu. 

Zanim cokolwiek napiszesz, najpierw sprawdzasz, np. w answerthepublic.com (lub Keyword.io, Ubersuggest, Soovle.com) najpopularniejsze frazy związane z calzone.

Źródło: https://answerthepublic.com/

Skupiając się na kluczowych frazach, tworzysz zbitkę zdań idealnych pod SEO. Tylko czy to aby na pewno droga do sukcesu?...

Co to jest calzone? Gdzie kupić calzone? Calzone to potrawa kuchni włoskiej. Calzone to rodzaj pizzy zawijanej w kształt pieroga. Najlepsze calzone w Pcimiu kupisz w pizzerii Włoskie Wesele. Głodny? Wpadnij do pizzerii Włoskie Wesele na najlepsze calzone w mieście!

Klient na widok powyższego tekstu robi wielkie oczy i pyta, czy to jest w ogóle poprawne po polsku? Dlaczego tyle powtórzeń? Po co piszemy cały czas to samo? Mimo naszego tłumaczenia, że tekst jest robiony pod pozycjonowanie, klient nie jest zadowolony. Według niego wpis brzmi nieprofesjonalnie, niczym ciekawym się nie wyróżnia.

Twój klient ma sporo racji, ludzie zaczynają alergicznie reagować na takie generyczne teksty, pisane pod algorytmy, a nie dla konkretnych odbiorców z krwi i kości. 

Poniżej znajdziesz kilka rad, które pomogą ci pisać teksty dobrze pozycjonowane, ale i ciekawe dla odbiorców.

1. Najważniejsze są nagłówki

Nagłówki są najważniejsze nie tylko dla botów wyszukiwarki, ale także dla każdego użytkownika tekstu. Czy wiesz, że aż 8 na 10 użytkowników czyta tylko nagłówek? To może brzmi przerażająco, ale resztę Twojego tekstu przeczyta tylko 2 na 10 czytelników. Dlatego tak ważne jest, by najwięcej czasu poświęcić konstrukcji tekstu i sformułowaniu hierarchicznych nagłówków: H1,H2, H3 itd. Wg ustawionej przez Ciebie hierarchii boty będą indeksowały treść.

2. Pamiętaj, jak czytają internauci

Większość internautów nie czyta, tylko skanuje treści w poszukiwaniu ważnych dla siebie informacji. Prześlizgując się wzrokiem po tekście naprędce szukamy najistotniejszych danych. Prawdopodobnie robisz to teraz, prawda? 🙃 Dlatego wybieramy takie artykuły, które to szanują - nie owijają w bawełnę, graficznie podkreślają najważniejsze informacje, nie powtarzają w kółko tego samego.

3. Pisz poprawną polszczyzną

Nie ma nic gorszego niż brak odmian przez przypadki, żeby lepiej dopasować się do algorytmów. W ten sposób dajesz znać czytelnikom, że nie oni są dla Ciebie najważniejsi, tylko SEO. Pisz po polsku, bo zrazisz do siebie odbiorców. Dobra wiadomość jest taka, że Google już na tyle dobrze radzi sobie z naszą gramatyką, że naprawdę nie trzeba się martwić stosowaniem odmian czy słów bliskoznacznych.

Żeby pisać dobre teksty pod CEO trzeba wiedzieć, jak działają algorytmy i się do nich dostosować. Jednak jeszcze ważniejsze jest pisanie sensownych treści dla konkretnych odbiorców. Jeśli pisać, to robić to dobrze. Zawsze możesz zamówić taki tekst u profesjonalnego copywritera.

Pisz dla ludzi, nie dla robotów Googla!


Komentarze ( 0 )