Szanujemy Twoją prywatność. Nie nawidzimy SPAMU tak jak Ty i nie robimy tego w trosce o jak najlepsze relacje z Tobą. Tworzenie konta oznacza, że odpowiadają Ci Warunki korzystania z usługi ,firmy Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z plików cookie.


7 wskazówek na temat marketingu w mediach społecznościowych dla małych firm


0

0

4 min


Wraz ze wzrostem liczby platform mediów społecznościowych firmy często nie wiedzą, które z nich wybrać. Są zdezorientowane, przez co albo decydują się na wszystkie albo na żadne i tym samym tracą potencjalnych klientów. Mam nadzieję, że te 7 wskazówek choć odrobinę pomoże rozwiać Twoje wątpliwości.

1.Dodaj bloga na stronie internetowej swojej firmy

Niezależnie od tego, czy blog będzie wykorzystywany przez Ciebie do przekazywania wiadomości i aktualizacji dotyczących Twojej firmy oraz produktu, dzielenia się cenną wiedzą na tematy branży, w której się specjalizujesz, każda firma powinna dodać bloga na swojej stronie internetowej. Po pierwsze dlatego, że publikując artykuły na nim dajesz za darmo coś więcej od siebie. Po drugie z punktu widzenia marketingowego jest to dodatkowy rodzaj postów, które możesz udostępnić na swoich profilach społecznościowych- dając link do danego postu na blogu. Wzbogacasz w ten sposób social media cennymi treściami.

2. Spersonalizuj stronę na Facebooku swojej firmy

Wiele aspektów Twojej strony na Facebooku i osi czasu może być spersonalizowane, tak by Twoja marka była lepiej rozpoznawalna. Od zdjęcia w tle, przez zdjęcie profilowe, do ikon aplikacji na Facebooku. Powinieneś wykorzystać każdą szansę, aby wzmocnić swoją markę.

3.Zaoferuj unikalną treść lub produkty na swojej firmowej stronie na Facebook

W morzu profili na Facebooku bardzo trudno jest się przebić, zwłaszcza nowym firmom, które nie dorobiły się jeszcze dużej ilości zadowolonych klientów lub followersów. Dlatego tak ważne jest aby publikować przemyślane i atrakcyjne treści lub posiadać taki produkt, który sam będzie przyciągał potencjalnych klientów. Daj powód ludziom, by Cię "Like it" :)

4.Użyj kreatywnych grafik i infografiki

Marketing społecznościowy koncentruje się na koncepcji przyciągania uwagi widzów, angażowania ich i wykorzystywania unikalnych połączeń poprzez polubienia i udostępnianie postów. Infografiki to kreatywne, wizualne przekazywanie informacji za pomocą obrazów, słów i liczb. Potrafią skutecznie przekazywać wiadomość znacznie szybciej, niż długie artykuły. Z mojego doświadczenia wynika, że infografiki oraz posty z ciekawymi i dobrej jakości zdjęciami należą do najczęściej udostępnianych typów treści, co czyni je niezwykle cenną częścią marketingu w mediach społecznościowych.

5. Strategicznie używaj słów kluczowych SEO w profilu LinkedIn swojej firmy

Linkedin to świetna platforma nie tylko społecznościowa, ale przede wszystkim biznesowa do łączenia się z potencjalnymi klientami, a także do pielęgnowania istniejących relacji biznesowych. To również doskonałe narzędzie do poszukiwania nowych pracowników bezpośrednio przeszukując profile specjalistów z danej branży lub umieszczając ogłoszenie, że akurat poszukujemy nowej osoby do naszego teamu. Musimy pamietać, że jak każda platforma społecznościowa, również na Linkedin są już wszyscy, którym zależy na rozwijaniu swojego biznesu jak i jego promocji. Dlatego tak ważne jest by nie tylko spersonalizować w odpowiedni i atrakcyjny sposób swój profil, ale również użyć prawidłowych słów kluczowych SEO tworząc swoją stronę na LinkedIn. Ułatwi to nowym osobom łatwiejsze odnalezienie Ciebie wśród tysięcy innych profili.

6. Zachęcaj użytkowników do udostępniania treści Twojej firmy w ich profilach społecznościowych

Gratuluję! Stworzyłeś wartościową zawartość w swojej witrynie, poprawiłeś swoją optymalizację dla wyszukiwarek (SEO) i sprawiasz, że więcej użytkowników ogląda Twoje posty w portalach społecznościowych. Co dalej? Aby naprawdę zmaksymalizować marketing w mediach społecznościowych, powinieneś zachęcać użytkowników do dzielenia się Twoimi treściami na ich profilach. Co więcej, powinieneś im to ułatwić. Dodaj ikony/ przyciski takie jak: Polub to, Tweetuj, Przypinaj „pinezek” itp. W ten sposób bardzo łatwo możesz uzyskać nie tylko większy zasięg, do którego będą docierać Twoje posty, ruch na profilach i stronie www, ale przede wszystkim wiernych ambasadorów, którzy sami pomogą Ci promować Twoją markę.

7. Nie samym obrazem człowiek żyję- można też oglądać filmy

Magia filmu i telewizji trwa. Teraz nie wystarczy już tylko wrzucić zdjęcia z ciekawym tekstem. Teraz jeśli chcesz się wyróżnić i przyciągnąć jeszcze większą ilość followersów, a tym samym potencjalnych klientów, musisz być odważny. Musisz przełamać tremę i stanąć przed kamerą i o zgrozo jeszcze coś powiedzieć! A najlepiej jeśli będzie to coś z sensem i interesującego. Wrzucaj filmy, dodawaj instastory, czy iTV. Opowiedz o sobie, swojej historii i o swoim produkcie. Niech Cię ludzie lepiej poznają, polubią i zostaną Twoimi przyjaciółmi. Wtedy będziesz miał pewność, że zostaną z Tobą na dłużej, a może nawet na zawsze.

Marketing w mediach społecznościowych może wydawać się obcy i czasami przytłaczający. Jest tak wiele aspektów i strategii, które możemy wykorzystać i wdrożyć, że firmy często uważają ten proces za zbyt skomplikowany. Wiele z nich czeka za długo, zanim uświadomi sobie jak ważne jest by istnieć w mediach społecznościowych. Tracą przez to szansę na wypromowanie się i pozyskanie nowych klientów, podczas gdy ich konkurenci wykorzystują tę okazję do zaangażowania i pozyskiwania nowych odbiorców ich treści i produktów, które im oferują. Jeśli nie jesteś ekspertem od marketingu lub chociaż od mediów społecznościowych, to dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie kogoś, kto Ci w tym pomoże. Nie czekaj, aż Twoja konkurencja Cię wyprzedzi i pozyska większość klientów ;)

Komentarze ( 0 )