Szanujemy Twoją prywatność. Nie nawidzimy SPAMU tak jak Ty i nie robimy tego w trosce o jak najlepsze relacje z Tobą. Tworzenie konta oznacza, że odpowiadają Ci Warunki korzystania z usługi ,firmy Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z plików cookie.


6 trików, które możesz wykorzystać, aby wypromować swoją nową stronę na Facebooku


0

0

3 min


Udało się! Założyłeś profil na Facebooku, spędziłeś sporo czasu doprecyzowując jego wygląd, pisząc opis w bio. Wybrałeś zdjęcie profilowe, które najlepiej oddaje charakter Twojej firmy. Nawet opublikowałeś pierwszy post. I co dalej… minęło trochę czasu i nikt nawet nie dał Ci jednego “Lika”…

Czas pomyśleć o wypromowaniu się. Wyjść z ukrycia i sprawić, że miliony na Facebooku usłyszą o Tobie i Twojej firmie. Może wśród nich znajdą się potencjalni nowi klienci?


Oto sześć sposobów promowania nowej strony na FB:

1. Użyj sieci kontaktów, którą już posiadasz

Zacznij od osób, z którymi już jesteś w kontakcie- na przykład mailowym lub telefonicznym. Daj im znać mailowo lub sms’owo, że od tej pory mogą znaleźć Cię również na portalu Facebookowym. Możesz wspomnieć, że właśnie tam będziesz dodawać informację o nowych produktach i promocjach. Dobrym rozwiązaniem jest załączyć link lub odnośnik (np graficzny), który automatycznie odeśle odbiorcę wiadomości na nasz profil na Facebooku.

2. Dodaj przycisk Follow

Bardzo istotną opcją jest dodanie przycisku „follow” na swoje stronie internetowej. Pozwoli on osobom, które odwiedziły naszą witrynę polubić nasz profil w social mediach klikając w przycisk „śledź”. Możemy dodać taką opcję do naszej strony www poprzez odpowiednie widgety w kreatorze strony lub z zasobów wtyczek społecznościowych Facebooka.

3. Reklamę na Facebooku

Uruchamianie płatnej reklamy na Facebooku, to jeden z łatwiejszych sposobów na uzyskanie nowych obserwujących. Menedżer reklam jest stale rozbudowywany, dzięki czemu mamy coraz więcej możliwości w modyfikowaniu ustawień, tak by jeszcze precyzyjnie określać swoją grupę odbiorców i próbować do nich dotrzeć. Możemy wybrać na przykład osoby o określonych cechach, takich jak wiek i lokalizacja, czy zainteresowania. Facebook daje nam też możliwość wyboru rodzaju reklamy ze względu na cel jaki chcemy uzyskać- czy chcemy zdobyć więcej polubień naszego profilu, podnieść konwersję wejść na naszą stronę internetową, a może nakłonić ludzi do rejestracji.

4. Udostępnij przydatne treści

Istnieje duża różnica między mediami społecznościowymi, a marketingiem w mediach społecznościowych. Aby ludzie zaczęli obserwować Twoją stronę, muszą mieć do tego powód. Bardzo ważne jest stworzenie strategii publikowanej treści (już niedługo na ilustrii dodamy opcję “Kalendarza”, który ułatwi publikowanie i zarządzanie postami- zajrzy do naszej roadmapy i sprawdź jakie funkcjonalności się już wkrótce pojawią w ilustria), by była ciekawa, ale równocześnie autentyczna. Możesz te najbardziej interesujące lub przydatne z punktu widzenia klienta udostępniać, na przykład z Twojego bloga na Facebooku.

Największy zasięg mają posty, w których umieścimy zdjęcia lub wideo. Możesz nawet wypróbować Facebook Live, aby zaangażować swoich fanów.

5. Promuj swoją stronę również w trybie offline

Promuj swoją stronę na Facebooku na wszystkich drukowanych materiałach marketingowych, w tym na wizytówkach, menu, ulotkach, nalepkach, koszulkach - wszędzie tam, gdzie może być widoczna.

Wspomnij o swojej stronie na Facebooku przy następnym wystąpieniu na warsztatach, seminariach lub konferencji. Możesz nawet dołączyć obraz i link do swojej strony w prezentacji.

6. Nie zapomnij o istniejącej społeczności

Jeśli jesteś aktywny na innych kanałach mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Pinterest lub LinkedIn, promuj swoją stronę Facebook również na tych kanałach.

Jestem przekonana, że dacie sobie świetnie radę. 

Komentarze ( 0 )