Szanujemy Twoją prywatność. Nie nawidzimy SPAMU tak jak Ty i nie robimy tego w trosce o jak najlepsze relacje z Tobą. Tworzenie konta oznacza, że odpowiadają Ci Warunki korzystania z usługi ,firmy Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z plików cookie.

Truskawki - moc witamin


0

0

1 min


Właśnie trwa sezon na te smaczne owoce. Chciałabym Wam przybliżyć ich wartość odżywczą, bo warto wiedzieć, co kryją w sobie i ile korzyści z nich czerpiemy.

Inna nazwa to poziomka ananasowa (o czym niewiele osób wie). Truskawki można jeść w różnoraki sposób: na surowo, ale również nadają się na dżemy, konfitury, galaretki, musy, soki i napoje. Można też dodawać je do tortów i ciast.

ALE UWAGA! Owoce te silnie uczulają, więc jeśli ktoś ma tendencję do alergii, nie należy ich spożywać w dużych ilościach!

Posiadają wiele cennych witamin, takie jak: C, A, B1, B2 oraz PP. Zawierają również dużo magnezu, potasu i wapnia oraz pektyn. Truskawki mają właściwości silnie antyoksydacyjne, więc włączenie ich do diety pomaga chronić Nas przed stresem oksydacyjnym oraz opóźnia widoczne oznaki starzenia się (zmarszczki). W owocach tych kryje się również bromelina - to enzym, który ma właściwości przeciwzapalne, pomaga usuwać toksyny z organizmu, przyspiesza gojenie się ran, obrzęków i siniaków. Truskawki wskazane są przy diecie odchudzającej ze względu na niską kaloryczność. 100g owoców to tylko 30-35 kcal.

Z takich ciekawostek to powiem Wam jeszcze, że największym producentem truskawek są Stany Zjednoczone, bo aż około 1,5 mln ton tych owoców pochodzi właśnie z tego kraju. Polska w tym rankingu zajmuje dalsze miejsce, gdyż u Nas ta ilość waha się w granicach 200-300 tys. ton rocznie.

Mam jeszcze dla Was niespodziankę, ale to już w następnym wpisie :)

Czekam na komentarze i polubienia. Pozdrawiam

0 obserwujących
3 publikacji

Komentarze ( 0 )