Szanujemy Twoją prywatność. Nie nawidzimy SPAMU tak jak Ty i nie robimy tego w trosce o jak najlepsze relacje z Tobą. Tworzenie konta oznacza, że odpowiadają Ci Warunki korzystania z usługi ,firmy Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z plików cookie.


Twórz posty, które kochają ludzie


0

0

3 min

Przy tworzeniu ilustria kierowaliśmy się przede wszystkim dostarczeniu narzędzia do mocnego kreowania marki na kontach społecznościowych. Social Media Examiner opublikował ciekawy artykuł z listą 7 elementów przy tworzeniu postów na które powinieneś zwrócić uwagę, a poniżej streszczenie i nasze trzy grosze!

1. Ujednolić logo: jeden rozmiar, jedno miejsce

Przemyśl wielkość logo- na poście powinno być wystarczająco duże aby budować świadomość o marce, ale jednak nie za duże aby nie było za inwazyjne. Zastanów się gdzie najlepiej go umieszczać, np. w dolnym prawym albo lewym rogu?

Dopilnuj, aby przynajmniej na większości postów we wszystkich Twoich kontach społecznościowych logo dokładnie tego samego rozmiaru i w tym samym miejscu.

2. Używaj spójnych czcionek

Przy umieszczaniu tekstu na potach mamy trzy elementy na które powinniśmy zwrócić uwagę: nagłówek, napis oraz treść. Zdecyduj jaką czcionkę chcesz używać i jeśli chcesz je urozmaicić to zrób to tak aby każdy z tych trzech elementów miał tylko jedną wariację.

Możesz więc dać dużą, grubą czcionkę (nawet pisaną) w nagłówku, a napis zostawić mniejszy i z większymi odstępami pomiędzy znakami. Treść może być najmniejsza, ale zachowaj minimalne rozmiary tak osoby przeglądające post na komórkach mogły ją przeczytać.

Przy wybieraniu czcionki zastanów się czy zwiększa ona rozpoznawalność marki? Co mówi Twoja księga znaków? Jeśli jej nie masz, poradź się- obecnie na rynku są świetne agencje brandingowe, które mogą Ci pomóc.

3. Aplikuj kolory marki

Kolory są bardzo istotnym elementem wpływającym na rozpoznawanie marki. Jeśli nie masz księgi znaku, wybierz kilka spójnych kolorów i używaj ich w swoich postach. Warto mieć także dwie spójne wersje kolorystyczne pod jasne i ciemne tło.

4. Wybieraj obrazy dopasowane do stylu marki

Niezależnie od tego czy obraz jest tłem czy postem samym w sobie, ważne jest aby zdjęcia miały cechę wspólną- pamiętaj, Twoim celem jest rozpoznawalność marki. Masz siedzibę w Trójmieście? Świetnie- morze zdjęć do wyboru! A jeśli sprzedajesz produkty sportowe, może motywem wspólnym zdjęć będzie zdrowie albo ruch na łonie natury?

5. Kreatywnie umieszczaj produkty

Jeśli nie chcesz umieszczać swojego logo albo chcesz skupić się na prezentacji produktu, nie ma problemu! Eksperymentuj, fotografuj i pozycjonuj tak swoje produktu aby Twoje logo lub nazwa była widoczna i wyróżniała Twoje posty.

6. Znajdź odpowiednie filtry

Filtry mogą całkowicie odmienić zdjęcie- na przykład rozjaśnić i zmienić tonację. Spójrz na swoje logo i produkty i wybierz taki filtr, który podkreśli Twoją markę.

7. Używaj spójnej kompozycji

Dobrym pomysłem jest użycie szablonu przy pracach nad spójnością postów. Dzięki niemu możesz na przykład zachować ustawienia wspomnianej wcześniej czcionki (typ, rozmiar, itd.).

Szablon zaoszczędzi Ci też mnóstwo czasu przy żmudnym pozycjonowaniu logo- będziesz mieć pewność, że będzie znajdowało się zawsze w tym samym miejscu i będzie takiego samego rozmiaru.

--

Czcionki, kolory i układy są bardzo istotne przy publikowaniu postów. Twoim celem jest rozpoznawalność marki tak aby zachęcić potencjalnych klientów do Twojej marki. Do dyspozycji masz ilustria- sprawdź za darmo i kilkoma kliknięciami rób świetne posty, które pomogą Ci w zwiększeniu sprzedaży Twoich produktów i usług!


Komentarze ( 0 )